У тайванського виробника смартфонів НТС справи йдуть неважливо. Настільки погано, що ринкова капіталізація азійських компанії зараз нижче, ніж її — зовсім невеликі — грошові резерви на рахунках у банках. Що відбувається?
Якщо спробувати зрозуміти перший абзац з точки зору простої людини, то він означає: дешевше купити акції HTC і стати одноосібним власником цінних паперів (co усіма відповідними привілеями), ніж звернутися до компанії з пропозицією o продажу. З точки зору інвесторів така ситуація означає, що компанія... компанія нічого не варто.
Дивна ситуація, чи не так? HTC, звичайно, вже багато років не входить в число лідерів мобільного ринку, але як і раніше випускає цікаві смартфони на Android — той же HTC One M9 отримав дуже хорошу оцінку. Частка ринку в США, зайнята компанією, становить 3,4% — не так вже й багато, але не так вже й мало, враховуючи серйозну конкуренцію.
Так в чому ж справа, чому НТС відчуває описані вище труднощі? Відповідь на це питання дає невблаганна статистика. Лише одна цифра. Ось вона: Android-виробник в середньому заробляє на одному смартфоні 1,2 цента.
Ця інформація взята з липневого звіту компанії LG. У випадку c HTC цифри будуть відрізнятися — але відмінність буде незначним. Тайванці працюють собі в збиток — вартість випуску їх смартфонів вище, ніж підсумкова ціна для покупців. Іншими словами, зараз HTC доплачує людям за те, що ті купують їх смартфони.
В найближчому майбутньому ситуація не зміниться, так як на ринку Android-виробників панує жорстока конкуренція. З кожним роком «андроїди» стають тільки дешевше. І мова навіть не про китайських виробників другого-третього ешелону — Google запустила в Індії проект Android One, в рамках якого пропонує смартфони на своїй ОС всього за 50 доларів!
До речі, ті ж проблеми, що і HTC, відчуває Samsung. Galaxy S6/S6 Edge і прийдешній Note 5 — кращі смартфони корейців за всю історію їх присутності на мобільному ринку. Але продаж не ростуть, вони падають: у другому кварталі 2015 року компанія відзвітувала o зниження продажів на 7% до 48,54 млрд вон. Протягом другого кварталу-2014 Samsung заробила 52,35 млрд вон.
Брендів і смартфонів не те щоб багато — їх надто багато. Нікому не потрібен такий широкий вибір.
Якщо зайти на сайт OpenSignal (інфографіку вище створили саме там), вашій увазі з'явиться інтерактивна карта брендів та випущених ними смартфонів. Наведіть мишку на HTC — і побачите, що тайванці продають купу пристроїв: HTC One, HTC One M8, HTC One X, HTC One XL, HTC One Mini. У загальній складності на карті OpenSignal представлена інформація про майже 50 (!) пристроях азіатського бренду. Всі вони ведуть нерівний бій c Samsung, у якій моделей ще більше — і o яких ви ніколи нічого не чули. Далі — більше; за даними OpenSignal, в 2015 році 1 294 компанії по всьому світу випустили 24 093 (!!!) різних пристроїв під управлінням операційної системи Google. Звична історія — виробники вважають, що чим більше вони випустять моделей co злегка відрізняються один від одного дизайном і характеристиками, тим краще. При цьому лише у 2,6% мобільних пристроїв встановлена остання версія ОС Android — Lollipop 5.1.
Який висновок? Він простий — на ринку має місце надлишок пропозиції «розумних» телефонів. Це означає, що рано чи пізно хтось не витримає боротьби і буде змушений піти. І є стійке відчуття, що HTC — колись великий і гаряче улюблений виробник смартфонів — буде в цьому сумному списку одним із перших.