Минулої неділі "під куполом" було прийнято близько десятка "бюджетних" законів, без яких депутати не змогли б ухвалити кошторис країни на найближчий рік. Мова йде про податкову реформу, реформу державних фінансів, та інших нормативних документах.
Вперше за багато років у Раді відбувалося щось, що віддалено нагадує дискусію. Майже всі законопроекти, які були в той день схвалені парламентом, проходили обговорення. До того моменту, поки народні обранці не взялися, власне, голосувати сам бюджет.
Депутати фактично проголосували за порожній бланк і роз'їхалися на канікули. Вони просто поставили підпис під порожнім документом, щоправда, не від себе особисто, а від імені своїх виборців. І тепер ніхто й гадки не має, який же документ видасть Кабмін.
Те, що це бюджет країни, по якому країна повинна прожити непростий рік, мало кого хвилює. Думками парламентарії були вже на морях і лижних курортах.
В той недільний вечір депутати також схвалили серед іншого і податкову реформу, яка визначає життя бізнесу і пересічних громадян у непростому 2015 році.
Перед цим на Кабмін, який є автором реформи, обрушився шквал критики, зокрема, через планів ввести загальне декларування доходів фізосіб і податок у розмірі 30% від перевищення витрат над доходами.
При цьому було незрозуміло, позбавляє реформа податкових пільг ФПГ та їх власників. Багато питань так і залишаються відкритими, так як підсумковій версії прийнятих документів ніхто ще не бачив. Незрозуміло також, чи були враховані вимоги громадськості та експертного середовища.
Про податкові зміни можна судити тільки по тому, що сказав прем'єр-міністр Арсенія Яценюк, презентуючи законопроекти в Раді.
"Економічна правда" напередодні поспілкувалася з одним із учасників тих робочих груп, які були залучені в процес підготовки податкової реформи - партнер податково-юридичного департаменту Deloitte Андрієм Серветником.
Експерт нам пояснив, що залишилося за кадром у процесі підготовки і як можуть втратити всю свою привабливість хороші ініціативи після їх редагування фіскалами.