Форма входу

Реклама

Параметри сайту

 

Валюта

Пошук

Календар

«  Сентябрь 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Статистика

   
 
 

Календар свят і подій

Погодний інформер

HotLog Business-Key Top Sites

Головна » 2016 » Сентябрь » 4 » • Чому в одних країнах кермо праворуч, а в інших — зліва
12:52

 •  Чому в одних країнах кермо праворуч, а в інших — зліва

Зараз правостороннім є 72% всіх доріг в світі, по яких їздять 66% населення. Відповідно, на лівосторонній рух припадає 28% доріг і 34% населення, а найбільшими країнами з такою схемою є Індія, Індонезія, Пакистан, Бангладеш і Японія. При цьому «неправильну» з нашої точки зору схему руху можна зустріти на всіх без винятку континентах.

І навіть в Північній Америці (наприклад, на Ямайці та на Барбадосі).Дивуватися цьому не треба. Адже ще не так давно вплив Великобританії простягалося на весь світ, а в цій імперії ніколи не заходило сонце. Після Другої світової війни більшість колишніх британських колоній вирішив нічого не міняти в системі дорожнього руху. Однак деякі країни перейшли в «правобічну віру». Хто-то в знак протесту, інші зробили це з меркантильних міркувань — коли тебе оточують країни з правостороннім рухом, то логічно теж стати правостороннім.

Але були випадки і зворотного переходу — Мозамбік (був португальською колонією і мав правосторонній рух) перейшов на англійську схему з-за того, що його оточують країни з лівостороннім рухом. А «права» Самоа в 2009 році перекинулася «на іншу сторону» з-за того, що в цій країні 99% машин привезені з «лівою» Австралії.

Але все ж найбільш цікавий досвід щодо зміни схеми руху мала Швеція — 3 вересня 1967 року трапився день H (від Hogertrafik). У 4-50 ранку весь рух в країні зупинилося, потім машини переїхали на протилежну сторону і 5-00 знову поїхали (а в Стокгольм і Мальме рух закрили ще 2 вересня о 15-00 на цілу добу — це було потрібно, щоб переважити знаки і переробити розмітку).

Саме з того дня збереглися фотографії удаваного хаосу на дорогах. Хоча насправді ніякого жаху не було. Машини акуратно переповзли на іншу сторону дороги і все. До того ж багато автомобілі в Швеції до того часу вже мали «правильний» лівий кермо. Мало того, аварійність у Швеції в перші два роки після переходу на іншу схему руху знизилася — водії їздили обережно, стежили за знаками і дотримувалися швидкість.
Переглядів: 560